رفتن به محتوای اصلی
1403/01/16 |

 

 

 

 

 

شعار سال

 

 

 

 

 

نقش جت های منطقه ای در صنعت هوانوردی

نقش جت های منطقه ای در صنعت هوانوردی


صنعت هوانوردی در طول 3 سال گذشته با فشارهای مداوم مواجه بوده و جت های منطقه ای ( یک هواپیمای مسافربری با موتور جت که معمولاً با کمتر از 100 صندلی کار می کند) عملکرد بسیار ضعیفی داشته اند.
در سال 2022 در حالی که کل فرکانس خطوط هوایی 19.5درصد کاهش یافت، جت های منطقه ای 33.5درصد کاهش داشتند. در واقع در سال 2019 جت های منطقه ای 14 درصد از کل فرکانس هواپیمایی را تشکیل می دادند و این میزان در سال 2022 به 11.6 درصد کاهش یافت.
این خطوط هوایی مطمئناً دوام شبکه مسیرهای منطقه‌ای خود را زیر سوال برده و به طور فزاینده‌ای در حال ارزیابی مجدد آنها هستند .
آمریکای شمالی با 57 درصد از فرکانس پروازی در سال 2022 بزرگترین کاربر جت های منطقه ای است. بزرگترین کاربر بعدی اروپای غربی است که 14.7درصد از کل فرکانس را به خود اختصاص داده است.
در آمریکای شمالی، خطوط هوایی منطقه ای و جت های منطقه ای نقش مهمی در سیستم حمل و نقل هوایی ایالات متحده داشته اند. در حالی که تعداد کمی از خطوط هوایی منطقه ای با نام تجاری خود پرواز می کنند، اکثر ظرفیت ها به شرکت های هواپیمایی بزرگتر مانند امریکن ، دلتا و یونایتد داده می شود.
با این حال، از آنجا که اتوبوس‌ها و LCCیعنی شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی ارزان، خدمات بیشتری را در شهرهای کوچک با کرایه‌های کمتر و خدمات بدون توقف ارایه می‌کنند، ارزش خطوط منطقه‌ای در حال کاهش است . LCC ها معمولاً هواپیماهای 120-220 صندلی را اداره می کنند.
خطوط هوایی منطقه ای به طور سنتی محل آموزش خلبانان کم تجربه بوده اند. با این حال، به دلیل کمبود خلبان در منطقه، افزایش دستمزدها و فشارهای تورمی دیگر، ساختار هزینه خطوط هوایی منطقه ای به شکلی اساسی‌تر از خطوط هوایی بزرگ‌تر، تحت تأثیر قرار دارد.
در اروپا اوضاع به گونه دیگری دنبال می شود. هلند و آلمان بزرگترین بازارهای منطقه ای هستند. اگرچه هیچ کدام به سطح سال 2019 بازنگشته اند، اما در سال گذشته رشد قابل توجهی را تجربه کرده اند. پرتغال با افزایش 27 درصدی ظرفیت بین‌المللی در سال 2022 در مقایسه با 2019، شاهد رشد تقاضا برای پروازهای منطقه‌ای بوده است. تپ ایر پرتغال این تقاضا را با جایگزینی ای.تی.آر72 با امبرائر190 و 195 مدیرت می‌کند.
اما بیشترین کاهش در ایتالیا و فرانسه بوده که عمدتاً ناشی از ظرفیت داخلی است که در سال 2022 نسبت به سال 2019 به ترتیب 92 درصد و 67 درصد کاهش یافته است. دلایل ایجاد این تغییرات بسیار متفاوت است. کاهش ظرفیت جت های منطقه ای در ایتالیا عمدتاً ناشی از استفاده حداقلی توسط شرکت هواپیمایی ITA از جت های منطقه ای است.
پروازهای داخلی فرانسه نیز از آوریل 2022 به دلایل زیست محیطی (استفاده از قطار در مسیرهای کمتر از دو ساعت و نیم) ممنوع شد. در 20 سال گذشته، راه‌آهن پرسرعت موفقیت‌های قابل‌توجهی در برابر پروازهای کوتاه مدت داشته است.
با این وجود جت های منطقه ای نقش کلیدی خود را همچنان حفظ کرده اند، اغلب مسیرهای اتصال جزایر با سرزمین اصلی اروپا توسط این شرکتها انجام می شود. تغذیه خطوط هوایی بزرگ از طریق شبکه های منطقه ای و نقش زمین آموزشی برای خدمه پرواز دو وظیفه خطیر شرکتهای هواپیمایی منطقه ای است.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.